fredag, juli 22

Kaos

Track: Peter Broderick – An Ending

Det er kaos i Norge i dag. Det er trist. For jævlig. Facebook-statusene ruller inn med meldinger og tanker rundt det som skjedde i Oslo tidligere idag. Media oppdaterer hele tiden med meldinger og bildene taler for seg selv. Krigssone. Folk spekulerer om det er en sammenheng mellom eksplosjonen og skytingen på Utøya. Mange er døde der og folk kommer til å være nervevrak i lang tid etterpå. Folk som har sett dette på nært hold. Folk gjemmer seg og er veldig redd for sitt liv. Det er som en skikkelig vond film, bare at det er i virkeligheten.

Tenker også på dette med alle ulykkene både til vanns og til lands den siste tiden. Mange har omkommet og mange skadet for resten av livet. Hungersnød i Afrika og folk som flykter fra krigsherjede områder.
Hadde ikke trodd at Norge skulle bli rammet av slike ting som foregår i dag. Det er liksom slikt som skjer andre steder, ikke i Norge. Tok tydeligvis feil, slik som mange andre også gjorde.

Mine tanker går til alle som er redde, frykter for sine liv, forsøker å overleve både psykisk og fysisk, til de som trenger hjelp. Det er alt for mange av de og man kan nok ikke redde alle sammen. Tenker på absolutt alle i hele verden.

En litt trist historie i en litt mindre skala. Onsdagen var jeg på jobb og ventet på at en arbeidsoppgave skulle bli ferdig så satt i stua og ventet. Plutselig sa det dunk i vinduet. Så noen fjær som falt ned og gikk ut i vinterhagen (boligblokker med vinterhager) og fant en liten forfjamset fugl. Vinduene i vinterhagen sto åpne. Tok på meg hansker (redd for å bli smittet av ulumskheter fra fugler) og tok den opp. Tittet på vingene og kunne ikke se at noe var brukket på den. Tok den med ut på bakkenivå og slapp den løs på en plen, ved siden av en busk med mange greiner. En stund etterpå gikk jeg ut for å se om den fortsatt var der. Fuglen satt på samme sted så jeg forsøkte å fange den for å ta en ekstra titt. Da fløy den opp på noen av greinene. Dyttet litt i den og plutselig ble den borte inni busken. Tenker at jeg gjorde den en tjeneste, for hadde den stått på plenen ville det nok kommet en nysgjerrig katt forbi og tenkt på mat. Inni busken ville det blitt vanskeligere for en katt å se den. Håper alt er bra med fuglen. Vet ikke hva jeg ellers kunne gjort når en fugl bare krasjer rett i vinduet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D