søndag, april 10

Øvingshelg og salater

Track: Eels – I Need Some Sleep

Har foreløpig hatt en fin helg. Hadde øvingshelg med koret mitt, og vi bestemte oss for kun å øve fredag og lørdag siden en del av koret skulle feste litt etter øvingen igår. Vi endte opp med å til sist være fem jenter og dirigenten, som for øvrig forlot oss til fordel for long island ice tea på en annen fest. En av jentene hadde funnet noe vin som vi drakk på og vi hadde det veldig morsomt sammen. Rakk sistebussen hjemover og der traff jeg på en god venninne som hadde vært på spillekveld med noen venner. Var skikkelig kos å treffe henne igjen.

Siden vi skulle øve i mange timer var det viktig med spisepauser og andre småpauser. De aller fleste tok med seg noe til et planlagt koldtbord, og det gikk derfor mye i salater. Couscous-salat, kylling/pasta-salat, en salat som så veldig god ut pga sukkererter men hadde veldig mye chili i seg (alle andre likte det så den var vellykket sånn sett), en god ris-salat og helt sikkert en salat som jeg har glemt å smake på. En i koret hadde bakt rundstykker og en annen hadde laget spanske kjøttboller med paprikafylt oliven i midten. Jeg liker ikke oliven men smakte likevel etter å ha plukka ut olivenen, hehe. Selv lagde jeg en eggsalat etter mammas oppskrift. :)

Mammas eggsalat:
- 6-8 hardkokte egg
- en rødløk, finhakket
- to fedd hvitløk, finhakket
- en boks rømme
- to pakker majones
- pepper etter smak

Man koker eggene, kjøler de ned og deler de opp i biter. Blander rømme og majonesen godt sammen og hiver finhakket løk og hvitløk i samme bolle. Smaker til med pepper. Brukte selv en dæsj med sitronsaft bare for å få en litt friskere smak. Holder seg i kjøleskap i inntil en uke. Jeg liker at mamma er flink til å lage mat og deler sine oppskrifter med meg. Tenkte jeg skulle lage en oppskriftsbok og skrive ned det mamma og andre deler med meg. :)

Kjøpte to garnnøster som var på salg her om dagen. Holder på å hekle en ny lue i brunt. Garnet er mye tynnere enn det jeg vanligvis har brukt så jeg er ikke helt vant til å håndtere det. Var i gang med å hekle en rød lue med Trysilgarn men gikk tom for garn og vet ikke hvor jeg får tak i Trysilgarn. Var på en garnbutikk men der hadde de aldri hatt det inne. Litt kjipt med andre ord. En i koret hekler også, og hun er flink! Hun hekler for tiden en liten, blå elefant med knute på snabelen. I går var hun nesten ferdig med hodet. En dag skal jeg også kunne hekle like bra:)

5 kommentarer:

  1. Så trivelig dag du har hatt :).

    Bruker også å lage eggesalat, det er en stor favoritt her i huset. Jeg bruker for øvrig purreløk og ikke rødløk og hvitløk. Artig å høre andre varianter :)

    Ha en flott søndag :)

    SvarSlett
  2. Purreløk er jo knallgodt i salater! Skal prøve det neste gang jeg lager eggsalat:D

    SvarSlett
  3. Bra at du koste deg :) Hva spiller du?

    SvarSlett
  4. Så trivelig helg du har hatt! Hærlig med koldtbor da!

    SvarSlett
  5. Pantora: Jeg spiller på flere ulike instrumenter. Akkurat nå var øvingshelga for koret jeg er med i. Der er jeg andresopran. Ikke den lyseste sopranen altså. Passer meg bra:) Det er et rent jentekor.

    Pringeling: Veldig koselig helg! :D

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D