torsdag, april 14

All about the guinea pigs!

Track: Two Door Cinema Club – Eat That Up, It's Good For You

Man kjenner at man lever når man omtrent løper etter bussen to ganger på samme dag. Har tatt mye buss idag siden jeg var hos veterinæren med marsvina. De hoster og nyser så var innom for å sjekke hva det var. Vel, det kunne ikke veterinæren svare på men de fikk resept på en antibiotika som begge skal gå på i 15 dager. Lungene og hjertet på begge hørtes bra ut og de har faktisk gått opp 30 gram på to måneder. Ikke virket de feite heller ifølge henne. Hadde det ikke vært for hosting og nysing så hadde de vært superfriske. Merkelige greier.

Marsvina kranglet en del i transportburet. Hørte stadig vekk småpip fra de og mye romstrering mens jeg bar de. De har mer plass i transportburet enn den pappeska jeg brukte sist til å transportere de til veterinæren. Mer plass betyr kanskje mer krangling. De har vært litt kranglete i det siste. Hvem som er sjefen nå vet jeg ikke, forandrer seg hele tiden. Vet ikke om et tredje marsvin ville fått bukt med kranglingen mellom Patty og Selma eller om det ville blitt mer krangling. Har ikke råd til et tredje marsvin akkurat nå så det er bare en tanke jeg spinner litt rundt på for tiden.

Da jeg var kommet hjem ga jeg de antibiotika med en gang. Ingen ville ha det men de ble tvunget til å svelge det. Patty ble så sinna på meg at hun nappet meg i fingrene med tennene sine. Forhåpentligvis glemmer marsvin slike ting og er glad i meg igjen nå. Må klippe klør idag og hvis begge er sinte på meg så har jeg kanskje ikke noen fingrer igjen imorgen, hehe. Har rota bort min gule klosaks og finner den ikke igjen. Siden en oppfølgingstime kostet mindre enn en vanlig time hos veterinæren tok jeg meg råd til å kjøpe ny klosaks. Hvis jeg roter bort den så finner jeg kanskje den gule igjen. Har letet på alle utenkelige og tenkelige steder. Fant en knapp og ti kroner under en sofaputa da jeg letet etter saksen tidligere idag.

Kosetid med svina mine nå, skal forsøke å lure de med masse kos og kløing bak ørene før jeg tar fatt på klipping av klør. :) God torsdag folkens! :D

7 kommentarer:

  1. God bedring til svina ;)
    Og ja både hundene og ungen er mine ;D

    SvarSlett
  2. Hei høpp!!!

    Helt enig med deg!!Tenker også ofte på alt som blir kastet,mye gull som går i søppla!!!

    Ha en fin helg og påske!!

    Takk for gode ord fra deg:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  3. Jeg lurer på hva du i så fall vil kalle det tredje marsvinet!

    SvarSlett
  4. Pantora: Marge, of course! :D De to onde tvillingene og Marge. De er søstre skjønner du. The Simpsons:)

    SvarSlett
  5. Heisann!

    Takk for besøket på bloggen min og velkommen som følger:o) Kosleig blogg du har:o) Spennende med hekling, mye rart en kan lage!

    SvarSlett
  6. Det blir alltid nåke ekstra når en har dyr ja, men jammen meg e det lag i de og skikkelig kos og :o)

    Ska sei du har fått fart på heklinga di og ser eg. Imponert!

    Takke så masse for alle godord i det siste og snuppa! Eg blir så glad, men det har ikkje blitt så masse bloggerunder i det siste. Tid og energi strekke rett og slett ikkje te...
    Det blir nok ikkje nåke nytt sykurs med det fysste. Det var ganske dyrt og litt slitsomt, for det var så seint om kvelden. Det passe jo ikkje akkurat MEkroppen min kan du sei :o)

    Anyways; håpe påska di blir fin :o)

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D