mandag, april 4

Heklebilder

Track: I Blame Coco – Please Rewind

I helga var jeg hjemme hos mamma og familien. Det var rart uten en liten, pelskledd venn ved siden av meg i senga eller tassende rundt på gulvet på jakt etter kos og muligheter for godbiter. Hadde med mine to små pelskledde venner siden jeg ikke ikke gadd å fikse noen til å komme innom leiligheten for å gi svina mat. Reiseburet var meget praktisk, og Selma så ut til å like muligheten for å titte litt ut. Patty gjemte seg under en håndduk jeg hadde puttet nedi buret. Litt krangel om plassen siden de er to men tenker at det går bra siden det var en forholdsvis kort tur.

Var på mørkeloftet til bestefaren min for å finne garn og strikketøyet til bestemor. Hun er ikke her mer men han tok likevel var på det. Fant ikke strikketøyet, bare litt garn. Likevel nok til å sysselsette meg en stund.Har heklet på en lue hele helga. Ikke av den typen som det er bilder på. Ble lei da den krøllet seg, noe det ikke gjorde på videoen der jeg fant oppskriften. Youtube er fint å ha til tider. Trakk i garnet og "ødela" hele lua og startet på noe nytt. Den ser like ille ut og jeg er bekymret for hvordan garn tåler å bli håndtert flere ganger under hekling. Garnet føles vanskeligere å håndtere fordi det har krøllet seg pga heklingen. Har kanskje et greit nok resultat på en lue heklet på frihånd. Muligens.

Ferdig "puff stitch hat" i to ulike rosa-farger.
Youtube: Puff stitch hat.
Denne lua kunne jeg godt ha vært mer nøye med når jeg kom til båndet nederst. Skulle ha snevret det inn. Dette er den første lua jeg heklet, så den brun&gule lua blir å likne mer på den i videoen.

Uferdig "puff stitch hat" i fargen brun og gul.     



Patty, snacks og Selma. Ikke hverdagskost! :)

11 kommentarer:

  1. "svina" er så søte ;) Sliter også med å resirkulere hekla garn, det blir som du sier litt krøll på det ;) Men skitt au, det er til mitt eget bruk så da får det være ;)

    SvarSlett
  2. Luene ble fine! Hvis du damp presser luene med strykejernet, så ville jeg tro det hjalp. Jeg har to ørken rotter...søte:)

    SvarSlett
  3. Åh.. Forferdelig trist at dere mista bikkja.. :((( Føler virkelig med dere...
    Om du vil invitere meg til den lukka bloggen din så ligger e-postadressen min på siden min :)

    SvarSlett
  4. Den nederste va nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydeliiiiiii!!!!!!!!!! Hint hint til neste Give Away !!????? ;))

    Ska være me på den du har nu , jippiiiii

    x x x susi

    SvarSlett
  5. Hehe, neida eplebitene får lov å finne veien ned på egenhånd:) mulig det funker med epler i teen også- har faktisk aldri prøvd! Go ide!

    Fine luer du viser her forresten!! Gid jeg kunne klare å trylle frem noe lignende:)
    Klem

    SvarSlett
  6. hei og takk for kommentar! JEg bruker eggeplommer fordi det er med på å gjøre potetmosen enda litt fyldigere og mettende, samtidig som det er for ille å kaste plommene når jeg bruker hvittene :) Fin farge får det også!

    SvarSlett
  7. Så flink du er! Kjempefine ble de!
    Skjønner det er trist uten hunden, alltid vondt å miste noen - menneske eller dyr...
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  8. Herlige luer, så flink du er! Skjønne Selma og Patty, koselige dyr! Håper du får ei fin helg:).

    SvarSlett
  9. Det var lite "interiørprat" så det gikk bra ;)

    SvarSlett
  10. Det var satt opp fisk på torsdag, men siden jeg fikk venninnebesøk og det derfor egentlig ikek var tid til mat overhodet, blei det bytta ut til fordel for noe kjapt og enkelt. Vi har fisk en gang i uka, gjerne tirsdager :) Vi har også en dag i uka med mat med "brun saus og kokt potet" siden min kjære elsker det. middag dag nr to var rester etter dag nr 1.

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D