tirsdag, desember 7

Skumle drømmer

Track: Saybia – Dressed In Black

I det siste har jeg hatt noen skikkelig sære drømmer. Jeg husker de fleste drømmene mine, og spesielt de som gjør inntrykk kan jeg huske i mange år. Har opplevd flere ganger at noe jeg har drømt om for lenge siden plutselig dukker opp i nyere drømmer, som igjen spinner over i flere ulike drømmer. Små brikker i et skikkelig stort puslespill. Man husker ikke alltid hvilken brikker man la helt øverst i puslespillet.

Jeg sov lenge idag. Helt til kvart på ett. Fridager er greie. Våknet tidligere av alarmen, men når jeg la meg igjen så fortsatte drømmen. Jeg hadde visst fått leid en stor hybel, og det var en rotete bod på rommet mitt som egentlig skulle være med i leieprisen, men utleier hadde ikke giddet å rydde. Samme med min søster som bodde på rommet over gangen. Vi bestemte oss for å rydde i boden mens utleier var borte, og vi la det aller meste inne på den største boden, som søster hadde. Det var sykler, tepper, puter og all slags rot. Boden på rommet mitt begynte å ta form, og vi oppdaget da at boden hadde et vindu, en seng og en tv. Tenkte da at jeg av og til kunne sove der inne, for det var litt skummelt på mitt rom pga mange speil. Liker ikke speil av en eller annen merkelig grunn. Det var en stor seng og det var masse gardiner på mitt rom. Ett lite vindu på ene veggen. Det var skummelt husker jeg, men vet ikke hvorfor. Etter at vi hadde ryddet på boden på mitt rom slo jeg på tv´n. Den funket, men var litt merkelig, for når jeg slo av tv´n og lukket døra til boden slo tv´n seg på igjen. Senere i drømmen fikk jeg en kompis til å slå av tv´n mens jeg tok på noen brytere på utsiden av rommet som på merkelig vis hadde kommet dit. Han fikk støt av tv´n og håret hans slo gnister.

Andre rare greier i drømmen var at jeg lurte på om jeg skulle ta vare på en hest. Hadde ikke stall til den, så den fikk bli med meg inn på rommet jeg leide! Rommet lå i andre-etasjen og gangen dit gikk i skikkelig sikk-sakk mønster. Huset var for øvrig meget pent, litt vintage-følelse. Hesten ble med inn, men tok den fort ut igjen fordi den ikke skulle sove i senga. Alternativet ble å la hesten stå hos noen venner for de hadde en liten bygård-hage. Flyttet bare på et hus, så ble den sperret inn slik at den ikke rømte.
En annen ting jeg drømte om var kjærlighet. Jeg var visst forelsket i en kis, men det hadde ikke blitt av det før mange år senere. Da jeg første ble forelsket hadde jeg gått til en spåmann eller noe, som spådde fremtiden til meg og den jeg var forelsket i gjennom ting jeg sa på en kassett! En kompis av meg hadde gjort det samme og funnet sin kjæreste gjennom kassetten. Vi lyttet på hans kassett flere ganger, for den hadde gjort han lykkelig. Da vi lyttet på den, var vi plutselig på loftet hjemme hos mamma. Skikkelig rart!
Ved et annet hus ble jeg hentet av en sort, liten bil, og der satt flere av mine venner. Jeg skulle absolutt spille el-gitar i bilen, selv om jeg ikke var flink! Veien var gjørmete og jeg måtte skyte ulver ved hjelp av el-gitaren for å overleve. Drøm eller mareritt? Slike, litt skumle drømmer, har jeg hatt den siste tiden. Noen som kan drømmetydning?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D