fredag, januar 6

Mitt 2011

Track: Arcade Fire – The Suburbs

Ikke i kronologisk rekkefølge. 

Jeg vil huske 2011 som det året hvor jeg slet med å få til 1-tallet. Innstilt på 2010 kanskje. Skrev ofte feil om jeg ikke tenkte meg om. Satser på at jeg får til 2-tallet på slutten i år. Får bli mitt nyttårsforsett.

Vil huske 2011 som det året hvor jeg dro på den kuleste konserten noensinne (my standards are low) med mine favoritter, på bursdagen min. Etter konserten fikk jeg bli med backstage. Utrolig flott opplevelse.

Det var også året for mitt første vintage-kjøp. En utrolig ukul poncho, men så ukul at det var kult likevel. Siden har det blitt flere vintage-kjøp men da av smykker og ting til kjøkkenet.

Begynte på nytt kosthold, lavkarbo (Dr.Atkinson) og gikk ned 16 kg på tre måneder. Har lært mange ting, både når det kommer til mat men også ved min egen kropp og hva det faktisk er behov for. Fikk brukt masse av ernæringsteorien, samt det å måtte legge det litt bort for å skjønner hvordan lavkarbo funker.

Oppdaget nettstedet iHerb, og har blitt fast kunde der. Fått mange pakker derfra på kort tid.

2011 er også litt sårt. Det er eksempelvis det øyeblikket hvor jeg faktisk sto på kanten, men valgte å ikke hoppe fordi jeg tenkte på den "fordømte valpen" som jeg hadde med meg. At jeg lever og puster idag er hennes verk. Jeg sto der lenge, og tenkte på hvor jeg skulle gjøre av henne. Kunne tatt henne med meg men ville vært urettferdig ovenfor min familie, jeg kunne bundet henne fast til rekkverket men da ville hun ha blitt påkjørt siden det var en trang bro, og det å slippe henne løs var uaktuelt. Valgte å spasere videre og vi så på noen fine hester istedenfor.

På mange måter vant jeg en bitter kamp mot urettferdighet. Det at andre ikke ga meg en sjanse, når jeg trengte det som mest, var et stort svik som endte i en kamp for "overlevelse". Men jeg lever, og er her i dag.

2011 vil være det året jeg har brukt mer penger på mat enn noensinne. Det å spise "renere" mat er tydeligvis mye dyrere enn jeg trodde. Nytt år og nye muligheter betyr at jeg kan tjene mer penger og gjøre lommeboka mer fornøyd, selv etter en handletur.

Det vil være det året jeg ble mer kjent og knyttet til mine nærmeste venner. Uten enkelte hadde jeg nok vært langt nede. Har også valgt bort "venner", tatt avstand. Litt vemodig men samtidig godt å ikke føle seg som et null. De menneskene jeg virkelig trodde var mine venner var ikke det likevel. Ekte venner er der for deg i både solskinn og regn, får deg til å føle deg bra, lytter, kommer med gode og dårlig tips, gir deg en sjanse når du gjør feil. Lar deg puste på eget initativ.

Det året jeg slutta på antidepressiver, etter mange år bruk. De funka ikke mot slutten, så like greit. Kanskje jeg dropper å begynne på noe nytt.

Det året jeg har vært mest frustrert over høst og vinterværet. I nyhetsbildet også stormer som har ødelagt for store summer. Et år med mye vær, med andre ord.

Som det året jeg begynte å komponere igjen, etter ett år med tørke.

Det året jeg begynte å hekle, og siden også strikke. Har ikke brydd meg særlig om oppskrifter. Det får bli det nye jeg skal lære i 2012.

Det året med den fine sommeren. Grilling, venner, sol og første gang jeg badet på mange år i et kaldt vann med mange folk rundt.

Da jeg ble "venn" med Twitter, og Garfield på telefonen. Wordfeud og min superfete telefon.

Som det fineste kor-året hittil. Fine koret mitt.

Har opplevd mye mer.
2012 skal jeg oppleve enda mer.
Embrace yourself. I´m coming.

5 kommentarer:

  1. Jeg syns det var mye positivt som er fint å huske på, jeg

    SvarSlett
  2. Satser på at 2012 blir kjempeflott ;)

    SvarSlett
  3. Ett begivenhetsrikt år :) Håper 2012 bringer deg hell og lykke og mange gode stunder!

    Fabelaktig lørdag ønskes deg og dine. Her er det hjemmekos med mannen, har sett fram til det hele uken. Det har liksom gått i 100 siden jeg begynte på jobb etter juleferien. Noen ganger er det å sitte hjemme og se på tv i armkroken ikke det verste man gjør.

    I morgen er jeg hyret inn til tvillingfotografering, skrekkblandet fryd! Jeg kan jo ikke fotografere på proffnivå, får late som da *blunke*

    maiaklem

    SvarSlett
  4. Tror 2011 var et merkelig år for svært mange. Ikke akkurat lykkens år, men året med endringer. For egen del, legger jeg det langt bak i tankebanken, og setter en ny og bedre kurs fremover mot 2012. Det kan ikke annet enn å bli bedre.. :)

    Tenk på hva du fikk til i året som gikk, og legg bort tanken om å stå på kanten av stupet. Fokuser på de små gleder, så ser du at summen av de er større enn summen av det tunge. Du har jo vært utrolig flink til å kvitte deg med mye av tyngden- på flere vis. Ta vare på deg selv, og bygg selvtillit og egenverd.
    Husk å leve! :)

    SvarSlett
  5. ja,2011 var et år som vil bli husket. Synes du har opplevd mye positivt også, og du er ei ung dame med "guts" - du har jobbet mye med deg selv og funnet "din vei" og har lyktes med mye. Jeg er glad i å lese bloggen din, den er en av de beste bloggene - du byr på deg selv, og du skriver godt. Lykke til i 2012! Klem fra Eva :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D