onsdag, januar 11

Hva gjorde du for ti år siden?

Track: Robbie Williams – Feel (Album Version)

Hva gjorde du i 2002

Det er jammen 10 år siden. Tenk det.
Da var jeg bare 14 år og digget Robbie Williams. Sang ofte på bloggtracket.
Husker jeg riktig så begynte jeg også å spille klarinett på den tiden. Hadde hvertfall begynt å klimpre litt på gitaren og lage skikkelige fjortis-låter. Glad den perioden er over. Komponerte mye med en venninne av meg. Vi sang to-stemt og det hørtes surt og jævlig ut i begynnelsen. Husker at gutta ikke ble særlig imponert. Vi ble heldigvis flinkere. Neste gang jeg møter på min venninne skal jeg dra frem gitaren. Vi improviserte for øvrig mye med klarinett og fløyte årene som fulgte. Dumt vi aldri tok det opp. Kanskje 2002 var en musikalsk begynnelse. Hvertfall for de overnevnte instrumenter. :)


Egentlig helt utrolig hvor lite man husker, ti år tilbake. Mye lettere å se seg tilbake 5 år, eller ved milepæler i sitt liv.

Så, hva gjorde du for 10 år siden?

6 kommentarer:

  1. For ti år siden var jeg 17... Ei fullstendig sjenert jente som gikk 2. året på vgs. Hadde kjöretimer og hadde nylig kjöpt egen bil, en Ford Fiesta 89-modell som jeg og far hentet i Harstad. Da reiste jeg for förste gang med hurtigruta... Hadde aldri tatt tog. Var full for förste gang i mitt liv. Hörte på Eminem, trodde det ikke var noen andre som gjorde det... Hadde min förste kjäreste, det var et kortvarig og problematisk forhold.
    Litt merkelig å tenke tilbake... Å väre 17 var ikke noen fest for min del, jeg er storfornöyd med å ha blitt eldre. Men det kunne gjerne ha stoppet opp nå som jeg kommer farlig närmere 30....

    SvarSlett
  2. Det var et vanskelig spørsmål, men interessant å tenke på, og et bra tema å skrive om. Jeg var faktisk bare 12 år, gikk siste året på barneskolen tror jeg, og hadde ikke begynt å børste håret ennå. Samtidig som jeg husker at jeg lurte på når i alle dager jeg skulle få pupper. Haha. Også var det før svømmingen tok av. Jeg husker ikke hva jeg drev med før svømmingen tok over hele hverdagen, men jeg tror nok det var bra.

    SvarSlett
  3. 2002 var jeg russ, tok 6 mnd fri og jobbet 2 heltidsjobber før jeg i 2003 reiste jorda rundt alene fra jan - mars :)

    Fineste onsdagskvelden til deg! Her er det pledd og te.

    klemklem

    SvarSlett
  4. Masse rart! Spilte i revy, tok sang-, piano-, cello-, drama- og danstimer. Ble også med i volleyballklubben (men tror jeg bare dro 2-3 ganger). Tenk det... lengter nesten tilbake :P

    Av musikk hørte jeg vel på "Beautiful" av Christina Aguilera, "Whereever you will go" av The Calling, "Get this party started" av Pink og mange flere. Grøss (dieing of shame)! :P

    SvarSlett
  5. Så spennende å tenke seg tilbake 10 år i tid :-) Morsomt med musikk :-) klem

    SvarSlett
  6. Mimre, mimre.. :)
    Herlig å høre musikken og sangen kom enda mer inn hos deg for ti år siden. :)

    Ja hva gjorde jeg? Feiret 30 årsdagen med brask og bram, med gode venninner, limousin og champagne. Fullførte utdannelsen min som førskolelærer, og sønnen min rundet det magiske ti-tallet. Tok en rundtur i tankebaner, og bestemte meg for å få mer ben i nesen. Av alt det idiotiske jeg gjorde for ti år siden, var at jeg begynte å røyke fast. Livet besto av masse musikk, trening, barn, venner og dyr. Litt mer stille og rolig nå enn da, men det var en spennende og utviklende tid.

    Takk for mimringen. :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D