tirsdag, januar 11

Åtte sting

Track: Lady & Bird – Inside

Tittelen er kanskje skremmende, men neida, det er ikke ille. Vært hos legen for å fjerne en føflekk. Det gikk kjempebra, og legen syntes jeg var kjempeflink. Hun var så imponert over meg at hun sa det opptil flere ganger. Bedøvelsen var ok å få stukket (aldri vært redd for nålestikk), og selv om jeg av og til kjente at hun skar i meg så skrek jeg aldri. Verre å bli ordentlig bitt av Selma, for å si det slik. Tror hun er lett å imponere, legen altså. Den koseligste legen jeg har vært hos, så det blir dumt når hennes vikariat er over. Fikk tilsammen åtte sting. Nå klør det, men har vært flink pike og ikke klødd på stingene. :)
Ellers så er jeg sliten, men samtidig i litt bedre humør for tiden. Vil bare sove hele tiden. Det hjelper ikke på at praksis er en uke unna selv om jeg gleder meg til det. Før praksisk må man skrive forventningslogg til øvingslærer, noe jeg hadde glemt helt av, og så må jeg finne fram tidligere praksisrapporter. I praksis vil jeg ikke få muligheten til å sove lenge om morgenen, og noen helger blir jeg å jobbe i tillegg så det blir lite tid til å få slappet av. Er litt bekymret for at jeg skal bli zombie igjen.

Noen ganger tenker jeg at jeg aldri skulle begynt på skole, aldri begynt å jobbe. At jeg bare kunne vært hjemme og gjort ingenting. Det er godt å gjøre ingenting iblant, men samtidig så ville det sikkert blitt gruelig kjedelig i lengden. Det er kanskje like greit å gjøre som man gjør idag, student og deltidsjobb. Ting hadde kanskje vært lettere uten deltidsjobben for min del, både fordi jeg ikke synes den er spennende mer og fordi den ikke gir meg nok penger. Jeg må jobbe for å kunne bo der jeg bor nå. Har ingen andre muligheter siden lånekassen ikke har hevet pengesummen for stipend og lån på mange år. Det er skikkelig dumt siden det er dyrt å bo i byen min. Alt jeg får går bort til bare husleie og strøm. Selv med billigere alternativer, måtte jeg hatt en jobb. Å bo på elevhjem med mange andre studenter er uaktuelt. Her får jeg være for meg selv når jeg ønsker det. I et kollektiv er man påtvunget å være sosial. Det er nok slik for alle, at noen dager driter man i andre og i det sosiale livet. Man trenger litt tid for seg selv. Jeg har det slik ofte.

Fikk penger fra lånekassen, den fine summen man får i starten av hvert semester. Har bestilt meg en ny tv. Er lei å ha store kassetv-er som går i stykker etter noen mnd. Den forrige tv-en fikk blå skjerm når jeg så på den. Den før der igjen sa "poff", og døde. Nå var det på tide med en nyere tv som jeg kan ha i mange år. Blir å gå fra den lille reisetv-en til broren min på 14" til en ny tv på 40"... awesome! Kjøpt meg nye vintersko. De kostet kr 799, og jeg synes det er kjempedyrt for et par sko. Forhåpentligvis holder de lenge slik at jeg kan bruke de neste vinter også. Håret er nyfarget, skal fikse meg billige briller slik at jeg ikke alltid er avhengig av linsene for å kunne se (greit å kunne våkne først før man tar på seg linser, og samtidig se mens man venter på å våkne). Til sist har jeg anskaffet billetter til årets fineste konsert, nemlig Kråkesølv! Studentpris er veldig fint. Skal ikke bruke mer penger nå. Føler at jeg har brukt penger på mange viktige ting. Sko, tv, hår, syn, konsert og ja, et par klær på salg. Har heldigvis litt penger igjen, og de har jeg tenkt å fordele utover semesteret. Har litt lyst å prøve meg på å male med oljemaling, men det er sikkert dyrt. Ikke det at jeg ikke har råd til det, handler vel mer om å prioritere.

I går på skolen bakte vi marmorkake og stekte flatbrød. Enkel oppskrift på flatbrødene, var imponert. Å bake ut leiver til å bli flatbrød er samme greia som du gjør med lefser. Man skal kunne se bordet før man hiver det på takka. Det er sykt vanskelig, for er bare et lite feiltrinn til så er det hull i deigen. Fikk det bare nesten til.
Jeg er ikke så glad i kaker og ville egentlig ikke lage kake. Tenkte bare på hvordan jeg skulle bli kvitt kaka uten å måtte tvinge den i meg, eventuelt kaste hele dritten. Da kom jeg på at det bor et vennepar nedfor skolen, men tenkte ikke på å ringe de siden bussen gikk hjemover. Spaserte ned til bussen, og så at gubben i paret var på sykkelen og ønsket meg et godt nyttår. Spurte hva planen hans var nå, og sa jeg hadde nybakt kake, om han ville ha. Han tenkte seg om, og sa at det ville han gjerne ha. Fruen kom hjem etter en liten stund, og hun fikk også kake. Begge syntes den var kjempegod, mens jeg bare syntes den smakte helt okei. Sa de kunne få resten av kaka når jeg gikk, og det ville i alle fall gubben veldig gjerne ha. Kvitt marmorkaken! Så var det flatbrødene...

1 kommentar:

  1. Du e no søt=) Æ flirte masse når æ leste :P Du e flink å skrive morsomt :P
    Og æ e imponert over kor fornufti du har brukt pengan dine.. mine stipendpenga kommer snart, og æ glede mæ ihjel til å dra på ikea å kjøpe nye hyller til vAskerommet! :D Pluss at æ ska legge av den ringe summen 10 000 til juniregningene, så æ slipper å jobbe så mye i sommer :D sia han daniel e så liten enda.. så blir vel et par uke på golfbanen bare, så æ har nok til juliregningenen og :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D