mandag, november 8

Mange mil, trøtte smil

Da er jeg ankommet Kirkenes. Ligger på hotell med ei i klassen min. Skikkelig dobbeltseng. Tror vi skal overleve det for ei natt. Håper dobbeltrommene i Murmansk er med to enkeltsenger, da slipper man å bekymre seg for å ikke slå den andre i søvne.

På turen som har tatt ganske mange timer, har vi sett roadkill med blodspor på veien, grupper med rein, og til sist en stor gruppe med rundt sytti rein som var helt forvirret på veien. Ene stakkaren visste ikke hvor den skulle gå. Elg, rev og harepus har vi også sett. Deilig med en leiebil som for øvrig starter seg selv når man kveler motoren. Stakkars bil som har fått opplevd det idag et par, fem ganger minst. Håndbrekk? En knapp! Jeg er litt uerfaren på langkjøring og har idag overgått min rekord i strekning og timer. Lengste jeg har kjørt i strekk er halvannen time fra før av, nå et par timer eller tre. Glatte veier, snø, tåke, snøkrystaller, og irriterende svenskjævel som fikk sinnet mitt til å koke litt. Road-rage... Hehe! Får se om det er internett på hotellet i Murmansk. :-)
Published with Blogger-droid v1.6.5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D