søndag, november 28

Julekonsert

Track: Kråkesølv – Nordavind Mot Varme Kinn

Wow. For en søndag! Var på min første julekonsert på lenge, der jeg faktisk var en del av det. Jeg sang sammen med mitt kor. Koret mitt, Tromsø Akademiske Kvinnekor sang tre julesanger. Både før og etter oss var musikken helt herlig å høre på. Mange flinke kor i Tromsø med andre ord. Jeg fikk lov til å synge et lite solovers, om man kan kalle det for solo da, for sang sammen med to-tre andre på ett vers. Ga uansett mitt beste i å gjøre det bra, og det føltes bra ut. Skjønte det ikke helt før jeg satt på bussen hjem, hvorfor ei i koret mitt etter at vi var ferdig sa "bra jobba". Tenkte ikke over det. En mann fra et annet kor sa at jeg sang bra eller noe sånt, og jeg sa "takk... det samme", og smilte før jeg gikk videre. Da jeg kom ut kirkedøren så kom det enda en mann og sa at jeg var flink til å synge. Jeg så spørrende på han, men sa likevel takk. Han fortalte at når soloverset mitt kom måtte han finne ut hvem som hadde den stemmen, den fikk han visst til å tenke "wow". Kanskje det var fordi jeg sang litt kraftigere, aner ikke. Det er min teori. Han mente at jeg måtte fortsette å synge, for det var visst fint å høre på når folk traff de lyseste tonene. Jeg måtte løpe til bussen, men takket han for oppmuntrende ord.
Her er Sølvguttenes versjon av ene sangen vi sang idag,Deilig Er Den Himmel Blå,den med min solo på. Det andre verset synes jeg egentlig er finest, men vet ikke om det bare er fordi jeg fikk synge det, sånn... nesten alene.


Selv om jeg har dårlig med penger frem til neste lønn måtte jeg bare kjøpe den nyeste plata til Kråkesølv. Etter mange gjennomlyttinger er det egentlig bare et par låter jeg ikke synes er like bra. Albumet er flott, men et par tekster jeg ikke helt skjønte meg på. Jeg mener, første albumet deres var så fantastisk at jeg ble forelsket med én gang. Denne ganger er jeg forelsket i enkeltstående låter, som f.eks dagen blogg-track. Det er vel ikke meningen at alt skal være like bra. Fortsatt forelsket i det første albumet deres, og jeg vil fortsette å få med meg alle konsertene når de spiller i Tromsø.

Nå skal jeg sove. Skole om bare noen timer.

2 kommentarer:

  1. Så bra! Visste ikke at du synger, så dette var ekstra moro å høre. :)
    Ble jo sååå nysgjerrig på stemmen din, for jeg elsker musikk selv, og bruker det mye for å kicke opp energien. Er alltid på jakt etter god musikk og har en forkjærlighet for kvinnelige vokalister, så nå ble jeg jo kjempenysgjerrig på å høre stemmen din. Syng inn noe på youtube da vel? Nysgjerriiig! =D

    Kråkesølv er tøft. Synes det er helt herlig at de synger på dialekt. :)

    SvarSlett
  2. Joda, jeg synger. Er musikalsk anlagt, og må nesten utnytte det lille talentet jeg har. Ikke så flink enda på enkelte områder, men blir flinkere med tiden.
    Musikk er en fin greie, og musikk vil alltid være det eneste som ikke sårer meg.

    Har noe musikk på nrk.no/urort. Søk opp Papirhjertet. Det er meg. :)

    Kråkesølv er absolutt tøft. :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D