torsdag, november 25

Hund, middagsbesøk og kuldesjokk

Track: Sia – I'm In HereKobling
Søndagskvelden, skikkelig sent, tikket det inn en sms fra dyrebeskyttelsen i Tromsø. Hundegruppa lurte på om jeg kunne ta inn en løshund. Den hadde slitt seg løs fra et stålvaier eller noe. Folk er alt for sløv med å merke hunden sin. En registrert chip i nakken eller en tag på halsbåndet hadde gjort jobben mye lettere. En halvtime senere hadde jeg en energisk shäfer i leiligheten min. Stakkaren var litt undervektig, men ikke noe jeg kunne gjøre med det. Veldig sterk hund, men akk, så søt! Måtte ta noen bilder av han. Eieren ringte heldigvis tidlig dagen etterpå og spurte om hun kunne hente den. Hunden het Loffe, og det var ikke første gangen den hadde rømt hjemmefra. Hele syv ganger hittil i år etter som jeg forstod.

Nå snart får jeg besøk av ei god venninne. Vi skal lage kyllingtaco med bønner og gulrot, oppskriften fant jeg på en matblogg. Middagsbesøk er alltid fint, selv om det betyr ekstra oppvask. Den tok jeg her i sted, så nå er alt klart for middagsbesøk.

Det er skikkelig kaldt for tiden. Det betyr stor strømregning. Har snakket med husverten om dette, men det er ikke tiltak i å fikse på noe store ting i leiligheten. Det er skikkelig trekkfullt, både fra gulv og vinduer. Riktignok er det en syttitalls-leilighet, men det betyr ikke at jeg skal fryse meg ihjel på et normalt strømforbruk. Selv med to varmeovner sliter jeg. Inne sitter jeg i sofaen med pledd, ullsokker, masse klær på og noe varmt i koppen. Slik bør det ikke være.

5 kommentarer:

  1. Skjønne hunden!
    Du har et stort hjerta du snuppa :o)

    Blei kos med besøk tenke eg.
    Håpe ellers alt e vel og at du får ei aldeles strålande helg!

    SvarSlett
  2. Huff, det er dumt når en ikke får det varmt nok inne. Trekkfulle hus er vanskelig for det blir ikke varmt selv om en har mye strøm på.
    Et lite tips: Du kan prøve å sette inn tetningslister i vinduene, det luner bra hvis det trekker derfra. Aberet er jo at en må åpne vinduet for å sette de på - og det frister ikke i denne kulde.
    For en flott hund du passet, snill du som tar deg av hunder på avveie ♥

    Ha en fin advent. Klem fra Eva

    SvarSlett
  3. Digger sangen! Får ikke åpnet de her inne fra deg, men søker på youtube. Denne skal jeg definitivt legge meg på minnet. :)

    Skjønne hunden sin. Godt eieren dukket opp. Flott at du gjør dette, for det er jo så mange som trenger pass fra tid til annen. ble jo litt betenkt over at hunden har stukket av så mange ganger og fortsatt ikke har tag, men det kan jo hende den sliter den av seg på ferden? Vår husky stikker fort og brått selv til tider, og det er så absolutt ingen god følelse når hun er på rømmen.. Hun har ødelagt bånd, lukket opp døra (nå er den alltid låst), og revet av seg tagen sin flere ganger. Bank i bordet, for nå er det lenge siden hun har klart å stikke. BC mixen har både tag og chip, og han kommer heldigvis fort tilbake om han har rømt sammen med snuppa. Ikke så lett å holde styr på disse dyra alltid, men man prøver jo det man kan.

    Kjipt i denne kuldeperioden ja.. Vi har måttet stenge av flere rom, og fokuserer på å holde kun oppholdsrommene varme. Gruer meg også til regningen kommer.. =O

    SvarSlett
  4. Embla: Takk for tips om tetningslister! Skal finne ut hva de koster og om man kan sette det i vinduene mine. Nå er det for øvrig varmegrader i Tromsø, til min store fortvilelse. Blitt syk av tempraturforandringene, og det er ikke særlig fint! Kanskje også litt fordi jeg har fryset inne. Uansett, ikke så kaldt ute nå. :)

    Huldra: Alle låtene jeg legger ut på bloggen min er linker direkte til Spotify, så om du ikke har det så må du nesten søke det opp på youtube:) Flott at du liker sangen, det gjør jeg også:)

    Ja, det var en fin hund:) Litt betenkt jeg også, men de hadde ikke fått gitt hunden solid mosjon i det siste pga baby i huset. Kanskje de burde funnet noen som kunne gått tur med hunden, noen som ville tjene litt lette penger. Hvis jeg får inn denne hunden igjen så skal jeg absolutt foreslå det:)
    Snuppa høres ut som en slu, liten husky-frøken;) Tar med seg stakkars gutten med seg på rømmen, hehe:D Kanskje lurt for deg å bare chippe Snuppa også, siden hun river av seg tagen sin. Dyr er absolutt verdt trygghet:)

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D