tirsdag, februar 14

Songwriter uten sangtekst

Track: Hekla Stålstrenga – Erter og sverter

Det er så frustrerende, når melodien og akkordene er klare, og du har funnet taktart og toneart og hvordan man skal klimpre på gitaren, og så mangler man en tekst.
Har prøvd på ulike temaer, men det funker liksom ikke. Jeg har forsøkt å synge på norsk/dialekt selv om melodien ikke helt føles sånn. Tror det må bli en engelsk tekst. Kanskje jeg kommer på noe lurt. Er bare så lei av å synge/høre om kjærlighet, og jeg har laget min del av melankolske tekster.
Litt press er det også siden dette er låter jeg lager for å bruke på en eksamen til våren.

Har forresten begynt å lære meg å strikke med rundpinner, rundt og rundt. Det går for øvrig bra men siden jeg tenkte å strikke en hals var det visst lurt å ha settpinner. Rundpinnene mine er litt for lange til å strikke toppen på halsen. Har sett på videoer og det ser så lett ut. Når jeg prøver syns jeg ikke det blir like bra. Hvordan i all verden klarer folk å strikke så fint? Det er så mye å huske på. Hekling er hakket enklere, syns jeg.

Bli med på min fotografiske utfordring! Det er bare to uker til fristen går ut så ikke nøl! Bli med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D