lørdag, januar 16

Skole og frustrasjon

Track: Florence + The Machine – Rabbit Heart (Raise It Up)

Det er mye som skjer på skolen for tiden. Vi har en stor oppgave i pedagogikk, som er en slags observasjon av praksisen vi har og har hatt, pluss pensum i pedagogikk og deretter selvvalgt pensum. Foreløpig har jeg havnet på denne problemstillingen: Hvordan "se" alle elevene i klasserommet? Som selvvalgt pensum landet jeg på en gøyal kar, Lars Helle, som blant annet har skrevet boka Mellomtrinnslæreren. Det er en trilogi, og begynner på småtrinnet, og inneholder reelle situasjoner som en lærer kan støte på. Håper boka vil hjelpe meg på vei.

Må også få nevne at jeg ønsker meg en ordbok, også kalt Pedagogisk ordbok! :) Har jo bursdag snart! Samme dag som Mozart! Wolfgang selvfølgelig.
Skal overhode ikke feire bursdagen min i år. Jeg har bestemt meg for kun å feire dager som er halvveis eller runde, dvs. at neste bursdagsfeiring blir når jeg fyller 25 år. Enda noen år igjen til. Hvis noen vil komme på kaffe så sier jeg ikke nei takk, men det er ikke feiring.

Mobilen min er for andre gang inn for reparasjon. Er kjedelige greier. Det er snakk om en masseprodusert Nokia, uten at jeg skal tråkke ned på selve merket, for det er jo en fin mobil... når den funker! :) Litt klikk, og mobilklokka er ikke helt til å stole på, spesielt ikke alarmen på den. Varierte fra å ringe 3 minutter etter satt alarmtid, til 5-6 minutter etter. Litt kjedelig. Etter den første reparasjonen gikk det rett fra 3 til 5 minutter, plutselig så var det tilbake til 3 minutter. Da fant jeg ut at radioklokka kunne jeg bruke, som sikkerhet. Stoler ikke på den heller, for hvis strømmen går, så er jeg ille ute. Får håpe at mobilen kommer fikset tilbake. Software er ikke alltid så "soft" mot mobiler.
Til sist vil jeg nevne at denne artisten som er satt som blogtrack, er verdt å høre gjennom. De fleste sangene på plata er bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D