lørdag, januar 30

Forelsket i musikk

Track: Mew – Am I Wry? No

Forrige lørdag var jeg ute på byen med ei venninne, selv om jeg må si at jeg var mest alene egentlig, fordi jeg skulle nemlig på Kråkesølv-konsert på Studenthuset Driv! Hun liker ikke sånn type musikk, så jeg gadd heller ikke å mase på henne om at hun skulle bli med dit.
Jeg er forelsket i musikk!!
Det var en utrolig fin konsert, og jeg ble utrolig inspirert til å lage noe selv. I forrige blogginnlegg ble det skrevet at jeg fikk lånt utstyr til å ta opp musikk. Jeg har begynt sånn smått. Litt eksperimentering må til før jeg sier meg fornøyd med låter og sånn. Har kjøpt en capo til gitaren også, får se hva jeg blir å gjøre med den sånn etter hvert.
I dag lagde jeg meg profil på Urørt, med navnet Papirhjertet. Det ordet falt plutselig ned i mitt hode. Hør gjerne på låta Storm. Skrev teksten for snart et år siden, etter at det var veldig kaldt i byen. Satt faktisk på Driv da når jeg begynte å leke meg med teksten.

Så til konserten jeg var på:
Mange mennesker hadde tatt turen til fjerde etasje i det lille bygget som Studenthuset Driv holder til. Noen visste ikke hvordan type musikk Kråkesølv hadde for seg (basert på samtaler rundt meg i venting på at bandet skulle spille), mens andre igjen lekte seg med tekstene til bandet. Det var fullstappet av ulike mennesker, alle med øl og godt humør, deriblant meg. Man måtte være tidlig ute for å i det hele tatt få plass! Satser på at neste gang Kråkesølv kommer til Tromsø, så får de være på Haakonscene, litt større for å si det slik.

Ventingen ble brått avbrutt av Kråkesølvs entré. Folk jublet, og de jublet høyere når første akkord ble slått på gitaren. Det var ordentlig stemning.
Fordi det er en uke siden konserten var, så husker jeg ikke helt hva de spilte, annet enn mange av låtene på plata Trådnøsting, og 3-4 nye låter som jeg håper kommer på neste plate om ikke så alt for lenge. Ene av de nye låtene går an å finne på youtube via deres myspace-side som er linket her. Virkelig god konsert, og jeg drømmer stadig vekk om å få synge med de! Det er en utrolig, fantastisk drøm og tanke. Om ikke annet, så synger jeg med på sangene som spilles når jeg er på vei til enten skole eller jobb. Herlig!
Her har andre skrevet om konserten:
TromsøBy
Bilder via Flickr

Jeg er ordentlig forelska i musikk. Kjenner stadig at jeg blir ny-forelska. I musikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D