torsdag, mars 27

Problemer med Samsung

Track: I Was A King – Graveyards

Det å ha en forholdsvis ny og moderne telefon i dag kan både være fint og dårlig. Det kommer jevnlige oppdateringer til telefonene og man satser jo hver gang på at telefonen blir bedre, sant?
Kan ikke si at jeg ble særlig fornøyd etter siste oppdatering til Samsung. Har en S4 med versjon 4.4.2.
Har jevnt over de samme problemene som ganske mange har, etter ett søk på nettet og sjekka Samsung Norges facebook-side. Der skrev jeg også om mine problemer og fikk svar om at jeg burde fabrikkinnstille telefonen. Gjorde det uten at det ble bedre. Tok videre kontakt med support hvor ei småsur dame fra Samsung fortalte at oppdateringen ikke hadde gjort noe med batteriet mitt som ble betydelig dårligere og fikk heller ikke ladet telefonen på samme måte. Fortalte om mange med samme problem men det kjente hun såklart ikke til. Ei heller kunne hun ikke garantere for at oppdateringen ikke ville ødelegge ett eventuelt nytt batteri. Fikk ta kontakt med forhandleren jeg kjøpte telefonen hos ble svaret til sist. Det syns jeg er for dårlig. Der er alternativet å sende inn telefonen, vente på den alt fra 2-4 uker og er det ikke noe problemer med den etter deres mening så må man betale for å få telefonen tilbake, da 500-700 kr. Jeg bestilte heller ett nytt batteri.

Mine problemer:
- Får ikke ladet batteriet mens telefonen er på. Må være helt tomt for batteri og lades mens telefonen er avslått. Setter man i laderen sier telefonen at det lader men i realiteten lades den ut litt saktere enn om man ikke hadde lader i. Dette har jeg opplevd helt siden jeg fabrikkinnstillte telefonen. Fra før av hjalp det på med en liten omstart, etter oppdateringen. Før oppdateringen hadde jeg ingen problemer med batteriet annet enn at det kunne bli ekstremt varmt noen ganger.

- Bilder og videoer som ble tatt rett etter oppdateringen kunne jeg ikke lengre se. Telefonen slo seg av når jeg gikk inn på galleriet hver gang og da jeg fikk overført de på dataen via dropbox fikk jeg ikke spilt videoene av fordi filen var ødelagt. Samsung mente det var minnekortet det var feil med og en formatering kunne hjelpe på. Formaterte minnekortet og for all del, det funker nå men syns det er rart at videoene som jeg tok samme dag (bare at jeg byttet til eksternt minne til lagringen fordi minnekortet var fullt) funker helt fint. Videoene blir spilt av. Var for øvrig i anledning min nevøs bursdag så har ett par bilder og videoer som gikk tapt der.

- En samsung-app forsøker stadig å oppdatere seg selv men når bare 40% og sånn står det i flere timer og trekker ut batteriet. Det hadde jeg ikke mulighet til så avsluttet oppdateringen. Dagen etterpå dukket den opp igjen så dette er noe man gjør stortsett hver dag. Dette dukket opp etter samtalen med Samsung og har ikke hatt særlig lyst til å ta kontakt med de igjen.

- E-post klienten sletter meldinger fra innboksen når man ser det på telefonen. På vanlig internett er alle e-postene der såklart men de vises ikke på mobilen. Når man da vil se på noen meldinger ei uke tilbake er ikke dette mulig. Hvertfall ikke hos meg. Gmail klienten viser alle meldingene jeg ønsker så syns det er rart at ikke e-post klienten til Samsung ikke gjør det samme.

- Spiller The Simpsons Tapped Out. Etter oppdateringen er det mye feil med spillet. Det stopper hele tiden og det blir ett tiltak mer enn en glede å spille det. Kan være at folkene bak spillet ikke har oppdatert spillet i tråd med android-versjonen. Ikke godt å vite egentlig. Andre spill funker jo bra.

Kommer ikke på flere problemer egentlig. Ser bare at jeg har samme problemer som ganske mange andre og syns det er feil av Samsung å ikke fikse opp i problemet og påta seg ansvar. Det er jo litt merkelig at like etter den nyeste oppdateringen får så mange mennesker samme eller lignende problemer med sin Samsung-telefon og svaret er alltid det samme, forsøk fabrikkinnstilling og ta kontakt med support. Der møtte jeg som nevnt ei litt sur dame så frister ikke til gjentagelse. Det er mye bra i Samsung, det er en grunn til at jeg har en S4 og gjerne skulle hatt S5 som kommer snart. Dessverre så blir det nok en helt annet merke for min del etter dette. Nå håper jeg bare på at det nye batteriet jeg har bestilt til telefonen ikke blir ødelagt, av denne eller kommende oppdateringer. Vet ikke helt hva jeg gjør da.

Har du som leser opplevd noe av det samme?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D