søndag, mars 2

Siste sminkekjøp

Track: Avril Lavigne – Hello Kitty

Orket ikke pakke det ut der og da...
Det er ikke ofte jeg skriver om sminke. Uten å si noe for sikkert så tror jeg faktisk dette blir den første gangen, sånn ordentlig liksom. Bloggen er en plass for kreative ting og sminke er jo i så måte kreativt og fint. Som oftest.
Greia er at jeg har hatt en interesse for sminke en stund nå men fordi jeg ikke har masse penger blir det oftest innkjøp på lavbudsjett. Siste kjøp var en drøss med sminke fra E.L.F, det var salg, rabatter og fri frakt. Må si at jeg ikke ble helt fornøyd.

De kremete øyenskyggene var vanskelig å få fint på, kort holdbarhetsdato på de (3 mnd) og sitter ikke så lenge på mine øyenlokk.  Mineral eyeshadow primer hadde jeg faktisk troen på, men så igjen, man kan vel ikke forvente magi av noe som koster 35 norske kroner? Tenkte meg det. 
Etter ett godt tips fra ei venninne av meg i desember som er flink med sminke kjøpte jeg Photo finish Lid Primer fra Smashbox noe jeg ble svært fornøyd med. Koster ikke så fryktelig mye heldigvis så tror jeg holder meg til Smashbox enn så lenge. Søsteren min fikk prøve i jula og hun var også fornøyd med holdbarheten. Den fra elf falt ikke i smak rett og slett pga holdbarheten. Prøvd den i noen dager nå og etter en hel dag ser man faktisk ikke ut. Striper på øyelokket var ikke det jeg hadde forsøkt meg på da jeg sto og sminket meg tidligere i dag. Så faktisk ganske smashing ut. Med Smashbox sin lid primer holder det stortsett hele dagen, alt etter hva man har gjort men det er ikke langt i fra nysminket.

Tror min lærdom er å heller satse på litt bedre produkter og bruke litt mer penger på det enn å slå til på billige greier som sannsynligvis ikke funker. Elf funker ikke for meg, ikke engang vanlig øyenskygge, de sitter ikke så lenge på og det er vanskelig å få det til å sitte i utgangspunktet.
Da er det offisielt slutt på billige tilbud. Jeg er som sagt enda fersk i gamet og bør nok heller stirre på disse rosabloggene og sminkebloggene der ute fremfor sladreavisene VG og Dagbladet, det kommer ikke særlig interessante nyheter derfra.
Dette blir ikke en sminkeblogg men ett og annet innlegg om min lille erfaring om sminke vil nok forekomme. Bloggen min har inneholdt mye rart og har landet på kreativitet som utgangspunkt. Apropos kreativitet, har ikke vært så kreativ i det siste annet enn i jobbsøknader. Hurray.

Ikke et sponset innlegg.

1 kommentar:

  1. Dette med sminke er vanskelig, jeg sminker meg nesten ikke. Den eneste eye lid primeren som passer mine asiatiske øyne er den fra Mary Kay. og den eneste eyelineren som sitter som ett skudd er den fra Gosh super stay, koster 85kr.

    Så pris har ikke alltid så mye å si, men man må liksom prøve seg fram.

    Veldig koselig at du deltok på min give away :)

    Fin uke!

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D