tirsdag, april 22

Påske og familie

Track: Svavar Knútur – Ölduslóð

Påsken er over og glad er jeg for det. Tror påsken er blitt mer en unnskyldning for å ha ekstra fridager fremfor å feire Jesus. Er kanskje blitt litt bitter på grunn av sosiale medier. Vår familie har ingen gode påsketradisjoner mens sosiale medier viser glansbilder av påskelam, hytteturer, påskeegg og brettspill. I vår familie møtes man bare og har det så koselig som man får det. Ingen brettspill, det var slutt på påskeegg for mange år siden, ingen fancy middag påskeaften og ingen hyttetur. Om jeg en dag får min egen familie vil jeg lage fine tradisjoner. Helligdager er ikke så fint for alle men tror mange glemmer det. Man skal jo tenke på seg selv hele tiden.

Har ikke hatt det grusomt altså. I påsken kom søster med sin lille familie på besøk noen dager. Nevøen min var syk så det var ikke kjempehyggelig men man gjør det beste av det og han ble jo bedre og vi lekte når formen hans var bedre. Det er så utrolig gøy å se han løpe avgårde på gulvet.
Nå mens han var syk så han ut som en full liten mann, ikke helt stødig på beina sine.
Ble litt hundekos også, har savnet det lenge. Luna stilte opp med kos.
Bror kom like før påsken og er her fremdeles. Det er litt fint men som med lillebrødre flest er de tidvis irriterende. Er slikt det skal være.

Har vært dårlig vær her i det siste. Rett før påske var det dager med sol og plussgrader og sakte men sikkert så man antydninger til vår. Snøen smeltet og veiene ble bare. Tenkte til og med på å skifte til sommerdekk på bilen før tiden her i nord, 1.mai. Det skal jeg bare glemme enn så lenge for snøen har dalt ned i to dager og det har vært litt storm også. Lengter virkelig til vår og sommer nå. Må nesten slutte å se på instagram og facebook nå for folk sørpå har det virkelig digg nå. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D