tirsdag, januar 21

Nordboer sørpå

Track: Chevelle – Emotional Drought

I helga som var jeg sørpå en tur. Liksom, det er jo egentlig ikke noe hokus pokus å sette seg i ett fly og reise dit man vil, så lenge man har cash. Fikk en bra deal på ett salg som Norwegian hadde for ei stund siden og med litt cash-points samlet opp fikk man en overkommelig pris på tur/retur-billett Tromsø-Gardermoen. Hadde en venn som bor i Lillestrøm og turen var visst ikke så langt unna flyplassen så da kjørte jeg på. En liten tur til Oslo-byen ble det også. Hadde litt lyst til å se om Kongen var hjemme men turte ikke banke på døren. Ikke det at jeg sikkert hadde sluppet inn.
Oslo på vinterstid så for øvrig kjedelig ut og det å tråkke på potetmel-snø pga alt saltet var ikke noe fint. Bestemte meg der og da at jeg skal besøke Oslo en dag det er sommer og bo på hotell og kanskje få med meg en konsert eller forestilling av noen slag.
Sto ved siden av Stortinget og der var det dessuten noen iranere som hadde en eller annen protest. Ikke mye jeg fikk med meg siden de ikke pratet norsk. 

Dro hjem mandag kveld og for å slå ihjel litt tid dro vi på Strømmen Storsenter. Ikke akkurat noe lite senter. Fant ett sted som het Smoothie Xchange og etter å sett på noen bilder på Instagram av ei viss frøken fabelaktig i flere uker fant jeg ut at det måtte være en fin plass å ta seg en smoothie på. Bestilte meg en Bislett Games, en energy smoothie som for øvrig smakte kjempegodt. Så ei frøken som lignet veldig på frøken fabelaktig så jeg spurte forsiktig etter at hun hadde bestilt om hun tilfeldigvis hadde en blogg. Jo, det hadde hun. Heter du Maia, spurte jeg. Det gjorde hun. Var kjempemorsomt å treffe på henne og hun er veldig hyggelig. Hadde ikke helt sett for meg å treffe på "kjendiser".
Traff for øvrig ei fra klassen min på studiet sisteåret på vei inn til Oslo med toget og det var også veldig hyggelig. Det gjorde seg virkelig for min del, å treffe på fine mennesker. Dessuten fikk jeg jo lest ut boken om det å takle vanskelige mennesker på vei hjem på flyet. En bok alle burde ha som pensum på skolen.

Nå er jeg altså hjemme og skal snart begynne på mitt nye strikkeprosjekt straks jeg finner ut hvor mange masker man bør ha på ett pledd. Kjøpte ett stort garnnøste på en fin kafé/interiørbutikk i bygda jeg bor hvor de har egen hylle med garn. Dette nøstet er dessverre mest i akryl men tenkte det hadde vært gøy å strikke ett pledd av ett garnnøste som inneholder 880 meter med garn, helt uten å måtte føye på flere nøster. Damen mente hvertfall at det skulle gå an å strikke ett pledd med bare dette nøstet. Går visst an å strikke en hel genser også. Tidsfordriv fremover om ikke annet.

1 kommentar:

  1. Hei på deg♥
    Så koselig å treffe på deg :) Du er herlig.

    kom tilbake hit på sommeren, Oslo er defintivt langt mer sjarmerende enn på denne tiden.

    Kos deg med strikkeprosjektet :)
    klemklem

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D