onsdag, januar 8

Kreativitet før jul: kortmappe

Track: The Familiar – Dark Eyes

Før jul tok jeg symaskinen frem igjen. Hadde planer om å lage ei siklesmekke til lillegull. Han har
begynt og få flere tenner og det er ikke sjeldent at han sikler. Det er litt søtt å se på.
Smekka ble ikke slik jeg hadde tenkt meg men sånn er det når man egentlig ikke kan sy slike ting men bare prøver. Brunt retrostoff på ene siden og svart bomull på andre siden. Fordi jeg hadde planer om å gi dette prosjektet ett forsøk tenkte jeg at det var lurt med skråbånd, noe jeg ikke hadde så da jeg var i sentrum en dag var det rett til min favorittplass når det kommer til stoff.
Trengte jo skråbånd og fant ut at en ny sytråd mååte på plass og da hadde jeg jo litt penger til overs. Den gamle damen tar ikke kort så her er det bare å rulle opp kontanter. Tittet litt på stoffene og fant ett jeg virkelig elsket! Det var litt dyrt men fikk mye stoff for prisen. Hadde akkurat nok penger og gikk ut glad og fornøyd. Var en fin, kort bytur for jeg fikk jo muligheten til å kjøpe kaffe som jeg ga i julegave. Er ikke glad i kaffe selv men liker duften av kaffebønner.

Vel hjemme var jeg klar for å sy. Det gikk greit å sy skråbånd på smekka og selv om jeg ikke ble fornøyd har lillemann fått den. Hadde tenkt lenge på om jeg skulle lage ei kortmappe med plass til mobilen min. Det fine stoffet passet jo perfekt så jeg satt i gang med å lage mal. Da jeg var ferdig med å klippe opp stoffbiter og tenkt på hvordan det skulle bli fant symaskinen ut at den skulle tulle med meg. Når jeg hadde ordnet den ene tingen ble det slutt på undertråd. Var utrolig lenge siden sist jeg hadde fikset undertråd så måtte tenke litt på hvordan jeg gjorde det. Deretter ville ikke maskinen sy med undertråden, for jeg hadde for mye tråd på spolen. Ble mye klabb og babb men til slutt fikk jeg sydd kortmappen. Ble sånn høvelig fornøyd med den. Litt ujevnt og kunne festet trådene bedre.
Ei venninne trodde faktisk mappa var kjøpt. På avstand. Da hun så nærmere så hun at det var hjemmelaget. Litt artig at hun trodde den var kjøpt i alle fall.
Ble fint med plass til mobilen også og har brukt den hele tiden.

Fikk to fine bøker hos mamma i julegave. Bøkene hadde jeg riktignok valgt ut selv men var jo fint å endelig kunne bla i de. Har ikke tatt bilder av bøkene så blir ikke noe bilde av de på innlegget denne gangen. Kanskje senere (eller aldri siden man gjerne glemmer av sånt). Ene boka handler om hekling og har mange flotte oppskrifter som jeg håper får til å gjøre noe med iløpet av året mens den andre boka handler om symaskin og sømmer. Jeg er ikke den flinkeste til å sy så boka var absolutt så jeg kan lære mer og bli flinkere. Som det å feste trådene bedre når man syr, kremt... :)

1 kommentar:

  1. Oi, så fin! Den må ha vært hyggelig både å gi og å få. Godt nytt år, forresten!

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D