fredag, april 5

Budapest

Track: Daughter – Touch

Ved Donau
Turen til Budapest startet rett etter jobb på onsdagen. Da kjørte jeg og mine tre kollegaer til Tromsø hvor vi overnattet hos venner og familier. Fikk en rask matbit med en kompis før han kjørte meg til min venninne hvor jeg sov over. Sto opp kl 05.00 på torsdagen for å rekke første flyet til Gardermoen.
Etter litt venting satt vi på flyet til Budapest. Vi gikk i en skranke for å få oss taxi fordi det var tryggest, hadde vi hørt. Inn i bilen og på vei inn til selve byen. Siden vi kom ganske tidlig gikk vi for å spise lunsj og vandret oss ned til elven Donau. Fikk slappet av på hotellet før middagen senere med folk fra andre land. Irske, franske, tyske, ungarske og norske folk samlet seg i hotell-lobbyen og hilste og hadde det hyggelig før vi gikk i skumle bakgater for å finne restauranten. Storkoste oss alle sammen tror jeg.

I dag har vi vært på sightseeing i Budapest og vært på et kjøpesenter hvor vi spiste mat. Det var veldig stort nede i under-etasjen med mange mat-boder. Var sykt mye å velge mellom men endte opp med noe junk i all feighet. Kjøpte noen smykker og fikk satt inn en ny piercing-pynt. Imponert over engelsken til de budapestiske butikkfolkene. Et par timer på en klam buss til Tiszafüred og et hotell hvor vi skal bo på de neste dagene. Bare wifi i etasjen hvor restauranten, baren og lobbyen er. Veldig sært. Ungarsk tv er dubbet uansett hva du ser på. Til og med Brad Pitt og Bear Grylls.

Kommer med mer fra Budapest, har mange bilder jeg vil vise! :)