fredag, oktober 19

Voksen

Track: Loreen – Crying Out Your Name

Man føler seg skikkelig voksen når man må gjøre bil-relaterte ting. Som det å dra på verksted med bilen sin og finne ut at dine mistanker stemmer. Å finne et seriøst verksted på bygda er utfordrende fant jeg fort ut. Det endte opp med at jeg brukte verkstedet som er i gå-avstand. Fikk de til og med til å sjekke om det var fukt i bilen selv om forespørselen kom en time før. Null problem. Og jeg som trodde de skulle bruke skikkelig lang tid på å finne ut av alt med bilen og dermed kostet meg skjorta fikk meg en gledelig overraskelse da regninga var mye, mye mindre enn forventet. Selv prisoverslaget på en så dyr ting som å skifte clutch var akseptabelt og flaxlodd-premien blir brukt på det. Flaks at jeg satt alt av til bilen. Gidder ikke å kjøre rundt med en merkelig clutch mer og de skulle til og med sjekke girkassa når de alt tok ut hele motoren. Dette skjer ganske snart. Varmeapparatet i bilen er skikkelig teit så jeg håper jeg overlever vinteren.

Har lært at jeg aldri skal kjøpe bil uten garanti. Aldri kjøpe bil hos den forhandleren mer. Skal enten ha tilstandsrapport på min neste bil eller ta en kjøpstest og den skal være god og varm på vinteren. Fordi Nord-Norge har vinter 10 mnd i året. Kunne brukt pengene på noe annet enn å skifte dyre deler og finne ut litt for sent at det nesten ikke kommer varme ut av varmeanlegget.

Venter i spenning på pakkene jeg har bestilt. Sub og forsterker samt ny bilstereo. Burde slengt på et par bedre høyttalere men hadde ikke penger til alt samtidig. Svigerbror skal hjelpe meg å få det hele på plass. Burde være såpass at man kan høre musikk på et vettug vis selv i bilen. Mangler bare et par fluffy terninger i vinduet nå og en revehale på utsiden så er jeg der. Bygdetulling.

Som den bygdetullingen jeg er i ferd med å bli skal jeg nok en gang teste ut utelivet. To uteplasser. Gleder meg! Denne gangen med koselige kollegaer som kjenner stedet litt bedre enn meg. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D