onsdag, juli 14

Kaos

Track: Moddi – Krokstav-Emne

Dumme tanker.
Overtar mitt sinn.
De er her igjen.
Tankene...

Det er lenge siden ting har vært så tung som nå. Jobben krever sitt mentalt. Det er ikke lett å ha en jobb hvor man kun jobber for én person, kun én person å forholde seg til hele arbeidsdagen og når den personen skifter humør fortere enn en vann som koker, ja da koker det inni meg. Å late som man ikke blir sinna da, det er ikke lett.

Nå har jeg akkurat mistet ei venninne. Tror jeg. Det hele er ganske teit, men jeg mener jeg handlet rett i dette tilfellet. Passet på katten til "bestevenninnen", og katten bet meg helt plutselig da jeg skulle forlate vinduet som katten satt i. Ble livredd og kontaktet min sykepleiervenninne for å høre hva jeg skulle gjøre. Endte med at jeg måtte bruke to timer av mitt liv hos legen for å ta stivkrampesprøyte, og forlot katten til venninne min med beskjed om at jeg ikke kom til å passe katten mer. Selvsagt dumt å forlate en katt, men katten hadde det fint og jeg visste at venninnen min klarte å finne noen andre å passe katten. Det verste var faktisk at hun ikke trodde på meg. Hun trodde ikke at katten hennes kunne bite noen så hardt, og hun spurte aldri om hvordan det gikk med meg. Sa kun ja til å passe katten fordi den katten var snill... før. Nå hater jeg katter. Synd å si det liksom. Eller, ikke monsen og snuppa til Jenny da. De kattene er verdens snilleste.

På hjemmebane er det bare rot. Kaos. Vi bor to stykker her, og jeg føler meg som en husmor. De dagene jeg ikke gidder å gjøre noe hoper det seg bare opp med rot. Hennes unnskyldning er at jeg roter, derfor rydder ikke hun for det blir bare rotete uansett. En sirkel som tydeligvis ikke blir oppløst med det første. Nå som jeg passer på to undulater blir det mer rot og støv pga de.

Alle tankene mine har hopet seg opp i en ball inni hodet mitt. Ballen spinner rundt i kroppen min og gjør at musklene mine strammer seg, maler min kropp svart og grå fra innsiden og ut. Deprimert kanskje, trist ja. Det går vel over. Men slik har jeg det nå. Nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D