tirsdag, august 25

Studentlivet

Jeg har begynt på skolen igjen, som student på 2.året. Liker meg allerede, og jeg gleder meg forsåvidt også til de neste årene.
Tror det blir tungt, for jeg har tenkt å yte mer som student. Det betyr mindre TV og mindre tid foran nett, og selvsagt mer lesing og øving på musikkinstrumentene som skal til.
Om jeg får det til blir spennende å se, for jeg har det av og til bare i hodet. At jeg skal få til ting, og så skjer det ikke. Men om jeg skal bli lærer, er jeg nødt til å prøve mitt beste. Nytter ikke å yte maks når man er ferdig utdannet. Kanskje når jeg ikke det målet i det hele tatt.

Første året som student tok jeg ting rolig. Derav også karakterene ved eksamen. Tror at jeg får mye bedre karakterer også, om jeg blir flinkere student.
Timeplanen for både høst og vår-semesteret ser grei ut, og med tanke på det skulle jeg både få tid til mer studier, og faktisk ha tid til ting jeg selv vil, f.eks mer trening.
Dessuten, har jeg fått ny pianolærer. Det gleder meg, for den pianolæreren jeg hadde førsteåret, var ikke særlig koselig. Å få spille 5 minutter tilsammen av en time på knappe 20 minutter er litt kjedelig. Satser på at denne pianolæreren faktisk lar meg spille, og at jeg blir bedre på piano.

Foruten om dette student-livet, skal jeg nå flytte. Kjenner jeg gleder meg, samtidig som det ikke er lett med denne flyttingen. Heldigvis ikke så mye å pakke ned.
Kastet en del ting etter at vi flyttet inn, som en hel, stor eske med rot fra fortiden. Tviler på at jeg har bruk for tusjer som ikke fungerer, ark fra 10.klasse og småstæsj.
Gleder meg!! :)

1 kommentar:

  1. SV: da sku du jo vært med som Crew i år på døgnvill. det er skikkelig gøy.
    har møtt så mange hyggelige folk. bare kosa mæ å levd.
    anbefales meget.

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D