mandag, juli 1

Et snev av ferie

Track: Ungdomskulen – Only In Novels

Jeg har omsider flyttet inn hos mamma og inn på ett av husets mange rom. Tok såklart det største ledige rommet og det har blitt litt koselig der. Det har gått i ett med ting å gjøre og har ikke fått gjort så veldig mye på rommet enda. Bøker ligger enda i kjelleren, pynteting i eska og smykkene i en boks.
Dekorativt og fint med smykketavla når jeg får opp alle smykkene igjen. Har litt planer nemlig, om å få et fint rom selv om jeg bor hjemme igjen. Kanskje jeg ikke har stresset med det for at jeg ikke tenker å bo her så lenge? Underbevisstheten er en slu ting, iblant.

Har vemodig avsluttet vikariatet jeg har hatt som lærer. Fikk en vakker plante i gave og et koselig kort og siste uka var fullspekket med koselige ting med elevene. Blomstersalg med blomster som elevene selv har sådd og priklet, friidrettsdag, rydding, lek og musikk. Jeg var heldigvis ikke den eneste i vikariat som måtte gå. Siden det ikke var mer jobb der flyttet jeg hjem skal nå jobbe litt i sommer og håper på den måten at det blir noe jobb utover høsten. Noen småjobber må jeg nok regne med. Det er litt kaotisk å ikke vite men får bare prøve.

På fredag tar jeg meg en aldri så liten ferietur til Bodø for å treffe venner. Hørte rykter om at jeg skal sitte barnevakt for en liten baby på nesten samme størrelse som lillegull for et vennepar og det blir koselig. Det er noen år siden sist jeg var der så det blir absolutt fint å se byen igjen. Har planlagt kinotur og en vandring langs moloen. Har tro på at det blir en fin liten ferie selv om det ikke er syden med paraplydrinker. Solbrent blir jeg og, trenger ikke være i utlandet for slikt! ;)
Bare det å komme seg litt unna og utnytte billige flybiletter mens man kan.

Nå venter jeg bare på at telefonen som jeg bestilte over nettet kommer snart. Var gratis frakt i nettbutikken men valgte ekspress-pakke slik at jeg hadde den innen 2-4 dager. Nå har det gått 4 dager og har enda ikke sett et spor av pakken. Sporingen sier at sendingen er underveis men har liksom ikke helt tro på det. Dette var jammen dårlig gjort. Pakken kommer nok den, bare ikke i ekspressfart slik jeg hadde bestilt. Har posten snegler som sommervikarer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D