onsdag, mai 30

Streik og snø

Track: Mordekai The Falcon – Winter As Hell

29.mai kl.07.30...
Okei. Det er 30.mai og det er tendenser til snø ute! Jeg blir irritert på været fordi været kødder med oss nordpå. I skrivende stund er hagen snøfri men tidligere idag kunne avisa Nordlys melde om snø-dekte veier. Trykker du på linken kommer du til et bilde som nettopp viser det.
Tok et bilde igår da jeg gikk ut. Hagen var full av snø! Mens andre bloggere (som jeg leser altså) kan melde om sol og varme og full grillings i hagen sliter altså folk i Tromsø med snø og mulig vinterdepresjon. Facebook-oppdateringer forteller meg at det er mange som vil ha sol og varme, andre er lei klaginga. August er visstnok den eneste måneden i Tromsø man ikke har snø. Vi får se på den påstanden.
Snøen smelter raskt men hjelper ikke når man har et sterkt ønske om sol og 20 grader ute og grønt, fløyelsmykt gress som kiler en på tærne.

Streiken er teit. Jeg skjønner hvorfor det streikes og hvorfor det er streik akkurat nå men det betyr ikke at jeg liker det. I morgen skal jeg ha eksamen men ser mørkt ut. Sensoren er tatt ut i streik. Skal likevel forberede meg i tilfelle streiken avblåses ikveld/natt. Nyhetsbildet sier at streiken kan vare enda en stund.
Klassen min har øvd til konserteksamen neste tirsdag og vi kommer til å øve og holde konsert uansett for det kommer jo folk for å høre på. I starten av øvingene var det noen som ikke kunne øve med oss fordi de skulle ha andre eksamener. En av de hadde forberedt seg skikkelig men pga streik fikk ikke vedkommende ta eksamen likevel. En skriftlig eksamen kan visstnok tas uansett mens en praktisk eksamen blir det verre med. Både konsert-eksamen og morgendagens eksamen er praktiske.

Sang min nye sang på kor-festen. Var litt nervøs men det gikk bra. Fikk fine tilbakemeldinger. Med det i hodet og litt mer selvtillit tror jeg sangene jeg skal spille neste tirsdag kommer til å gå bra. Må øve litt på egenhånd på det jeg skal synge for å få det skikkelig under huden. Kult å ha en band i ryggen når man skal fremføre egne låter. Klassen min er full av flinke musikere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D