torsdag, august 5

Nattevakt og kaffe-tanker

Track: Dr. John – I Don't Wanna Know - Soundtrack Version

Er nå inne i min tredje nattevakt av totalt fire. Det er langt fra lett å gå nattevakter. Sist gang var for et helt år siden. Har riktignok hatt en nattevakt-jobb, men det passet meg ikke. Var vel kroppen som sa fra om det. Trengte pengene denne gangen, er en liten motivasjon. Håper at jeg får råd til speilreflekskamera nå, har sett litt rundt og tror jeg har falt for Canon EOS 500D. Passer meg og mine formål med kameraet, trenger ikke noe større og fancy greie i begynnelsen.

Å finne på noe å gjøre på en nattevakt når alt skal foregå med minst mulig lyd er ikke lett. Se på tv uten lyd, å le uten lyd, gå over gulvene uten å lage lyd... å jobbe for noen som sover om natten er rart. Å snu døgnet er vanskelig. Å holde seg våken er desidert vanskeligst. Fått tips om å drikke kaffe, men gjør ikke det, synes kaffe smaker rart og vondt. Kaffe med melk har også vært et tips, øke på med mer og mer kaffe i melka helt til det bare blir kaffe. Iskaffe funker bedre synes jeg da. Sukker og alt annet som er godt og usunt er nesten litt bedre enn å drikke ordentlig varm kaffe. Rart det, at kaffe lukter godt, men smaker vondt, utenom iskaffe da.

Alt er blitt så ukjent for tiden. Det trygge har forlatt meg. På tide å skape trygghet. Alene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D