lørdag, mai 29

Dyrepark?

Track: Susanne Sundfør – The Brothel

Sommeren er rett rundt hjørnet, gresset begynner å bli grønt og blomstrene spirer i alles hager. Mange har tenkt å reise bort i sommer, også de med dyr. De fleste ønsker at naboer eller gode venner skal ta vare på dyrene, men når den muligheten ikke er der får de fleste dyrene være på såkalte dyrehotell.

Jeg skal i sommer påta meg oppgaven av å være kattepasser og fuglepasser, men ikke i samme hus! Fuglene skal bo hos meg, og katten skal bo i sitt eget hjem. Jeg er nødt til å være med katten i en hel uke fordi matmoren er fanatisk redd for at katten skal være alene for lenge. Samtidig passer jeg fugl hele sommeren, og det er store muligheter for at jeg også blir å ha hunden Laika på 7 år hos meg fordi jeg trenger sårt en turkamerat. Man kan hverken gå på tur med katt eller fugl.

Når det kommer til kattepass har jeg hørt ulike måter å gjøre det på, som å bare stikke innom for å mate katten hver dag, eller å ha katten hos seg. Det er kun for min venninne at jeg faktisk bor der for å være sammen med den nokså bortskjemte katten. Jeg virker kanskje litt oppgitt over dette, men det er fordi husverten ikke liker katter og jeg trodde jeg kunne ha pusen hos meg den ene uka. Turte ikke å spørre når han sa han hatet katter. Dette medfører et logistikkproblem, noe som dessverre går ut over min søster som er hjemme den uka jeg passer katt.

Hun må mate fuglene mens jeg er hos katten. Jeg skal samtidig jobbe den helga, noe som medfører at jeg må stå ekstra tidlig opp de to dagene for å kunne ta buss. Den uka kan jeg ikke ha hund, men det tror jeg går bra. Hvis jeg blir for sliten med alle dyrene er det ikke noe stress med hunden, for den kan være hjemme hos familien min, for det er jo familiehunden vår.

Har allerede hatt Laika noen dager, og det har gått bra. Vi har stått opp kl.07 hver dag, gått i hagen en tur for å tisse og snuse på gjerdet, spist frokost, gått lang tur og sovet litt når man kom hjem igjen. Røyting pågår, så nå er hele leiligheten full av hår. Nytter ikke støvsuge, for hårene dukker opp fra steder man ikke trodde det gikk an!
Ser for meg at Laika ikke bryr seg så mye om fuglene. Hun brydde seg ikke noe særlig om marsvinet mitt når han levde. Buster bodde liketil i et bur plassert på Laika sitt eget bur. Han bråkte litt om natten, men hun sov bare. Fuglene jeg skal passe er undulater, og de er to stk som prater seg imellom. Litt over en mnd med fugl. Eneste som bekymrer meg er at de skal holde meg våken om natten siden soverommet mitt er rett ved stua.

Dette blir en sommer med mye dyrepass. Tenker også mye hund for tiden da jeg har sett etter en egen hund. Kanskje jeg bare dropper det fordi det medfører et stort ansvar som kanskje er dumt å ta som student, men samtidig har jeg i prosessen lært mye om forskjellige hunderaser og funnet ut at drømmehunden min rottweiler er noe jeg får ta når jeg er 40 år og sterk. Det er en sterk hund som krever mye både fysisk og psykisk, men en dag skal jeg oppfylle den drømmen om å ha en rottis i mitt hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D