fredag, november 6

Nøff nøff

I dag har jeg altså blitt bitt av denne pandemi-hysteriet. Eller, egentlig ikke bitt, men jeg tok vaksinen, fordi jeg jobber innenfor helsevesenet. Kunne nok fått dette tilbudet via jobben, men ting tar jo uker og år før de får finger´n ut av de anale hullene (som om de liker å ha en finger i analen). Alle slags ting innenfor helsevesen er ei gedigen papirmølle, ting tar tid, og jeg liker det ikke, men jeg er nødt til å tjene penger. Å leve på kun stipend og lån er ikke lett i dag.

Uansett, til det jeg egentlig skulle skrive om. Sprøyte og vaksine, og et par dumme folk. Når man omsider velger å ta vaksine for denne hysteriske oppblåste svineinfluensaen, så kan da folk ha lest om den på forhånd, og ikke stille dumme spørsmål om når de kan ta den (aldersgruppe og spesielle behov). Det står jo over alt, om hvem som kan ta vaksinen, når og hvor, liketil på veggene inne på vaksinasjonskontoret. Rekkefølgen jeg så som sto på en godt synlig vegg var:
1. Ta på deg blå skoplast (sikkert ikke det nøyaktige navnet, men du ser det for deg? Bra!)
2. Trekk kølapp (dumme folk sto foran den, inntil jeg skulle ha, for jeg fikk idioten til å sette seg)
3. Fyll ut skjema (sto skjema med store bokstaver over bordet hvor skjema og penn var)
4. Registrering/Betaling (for dette måtte man vente til man ble ropt opp, derav kølappen)
5. Vaksinasjon (sier seg selv...)
6. Vente 20 minutter (tilfelle du reagerer på vaksinen)

(Google)

Folk gikk rundt og tullet, visste ikke hva de skulle gjøre i hvilken rekkefølge, satt seg ned for et par sekunder for så trave rundt som sauer igjen. Jeg er lei dumme folk. Skulle vært en egen vaksine for bare dumme folk, slik at man ble resistent mot de, og når de gjorde og sa dumme ting hørte du bare fin musikk og rosa griser. Verden ville vært et morsomt sted da. Omtrent bare musikk og rosa griser hadde regjert gata. Selvsagt, kun du som så de, og de andre som hadde tatt vaksina. Jeg ville egentlig ikke ta vaksina, men for min egen og andres skyld tok jeg den, og jeg angrer nok ikke. Jeg jobber jo med syke folk, og da er det viktig at man ikke selv blir smittet og ikke smitter de syke. Dessuten er det mange elever på praksisskolen min som er syke, og da er sjansen ekstra stor for å bli syk, med tanke på at det ikke skal så mye til før man blir smittet.
Nå er jeg vaksinert mot nøff nøff, håper det blir lenge til neste pandemi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D