søndag, november 15

Halve november

Nå er det ei stund siden jeg har blogget. Det føles ihvertfall veldig lenge siden, derfor benytter jeg meg muligheten til å oppsummere litt.

Jeg har vært på teater og sett stykket Misery, på Hålogaland Teater i Tromsø. Stykket var utrolig bra, for jeg fikk lyst å se mer og satt nesten på stolkanten når det var som verst.

Rob Reiners film etter Stephen Kings fortelling, er en kjent nesten-klassiker. James Caan og ikke minst Kathy Bates ble kritikerroste for sine tolkninger. Desto større er prestasjonene til Duc Mai-The og Maryon Eilertsen i denne oppsetningen. De klarer å skape sine egne roller, uten at publikum sitter og sammenligner med ”originalene”. Rollen som ravgale Annie er en drømmerolle for en dyktig skuespiller, og Eilertsen gjør den både gal og troverdig så det holder. Men like imponerende er Duc Mai-The i rollen som Paul, balanserende mellom angst, fortvilelse og nærmest lattermild resignasjon, ofte på en gang. De lykkes i å gripe publikum på en måte som gjør at man faktisk glemmer at man egentlig vet hvordan dette ender.
Tatt fra Tromsoby.no.
Jeg er enig med hva forfatteren av det innlegget skrev, for det er spennende. Virkelig gøy å se på.
Fikk møte begge skuespillerene etterpå, fordi Eilertsen er moren til en kompis av meg, og vi begge var å så på teaterstykket. Det var fint, koselig og gøy.

Har avsluttet de 3 første ukene i praksis på Bjerkaker skole. De tre neste kommer til neste år. Har hatt det fint på skolen, og jeg ser at det er et fint miljø, både for lærere og elever på den skolen. Gleder meg til neste praksisperiode!

Dessuten har det blitt kirkegjenger av meg igjen, etter lenge å ha nedprioritert det. Det er en glede det også. Hurra! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D