fredag, januar 26

Om requiem, Mozart, bursdag og teori.

Track: Hele Mozarts requiem faktisk...

Det er ikke å skjule at jeg liker Mozart. Akkurat nå så har jeg hørt hele hans requiem mange ganger. Faktisk så har jeg hørt på deler av det nesten hver dag. Requiemet er helt fantastisk laget, synes i alle fall jeg. Jeg er så gira på dette at særemnet i musikkorientering skal handle om requiem... Jeg skal ta utgangspunkt i Mozart, Verdi og Ockeghem. Tror dette skal bli spennende. Først må jeg bli ferdig med det særemnet i norsk. Tror jeg er sånn nogenlunde i mål...håper i alle fall det...

Denne helgen blir morsom. At jeg skal spille i morgen på Nordlysfestivalen og at de som jeg har sagt måtte komme å høre på faktisk kommer! Og etterpå skal jeg feire bursdagen min i Ramfjorden sammen med mange venner. Det kan bli ganske så gøy.
En liten digresjon bare: Jeg og Mozart har faktisk bursdag på samme dag! Eller dato om du heller liker å si det. Tror ikke det har noe sammenheng at vi begge har bursdag den 27.januar, og at begge liker musikk. Faktisk så var det han som innførte klarinetten inn i orkesteret! Det er ganske kult. Fikk en bamse i bursdagsgave ifjor. Jeg kalte bamsen min for Mozart! Så nå heter den Mozart og er med meg på alle mine reiser... så det så.

Og så noe som jeg har gledet meg til å si: Jeg besto på teorieksamen! Trodde jeg ville stryke siden det var første gangen jeg tok den, men jeg besto første gang! Whoo-hoo!
Undersøkelser viser visst at 9 av 10 stryker på teorieksamen første gang de tar den. Jeg ble ikke en av de 9 som strøk. Jeg vet jeg skriver så mye om dette, men det er fordi jeg gruet meg sånn til å ta den. Var skikkelig nervøs da jeg gikk inn på teorirommet. Ble jo ikke bedre da jeg satt ute å ventet, og det var andre som skulle ta teorien som pratet om spørsmål og slikt.
Da jeg kom ut så ringte jeg mamma. Hun ble kjempeglad! Og det ble jeg også. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D