lørdag, oktober 26

Hundepasser og vikarjobbing

Track: Anne Lene Hägglund – Follow

Endelig helg!
Det er godt å si det etter to intense uker som vikar på en skole. Det er utfordrende å være vikar i en klasse som har flere barn med særskilte behov. Det har ikke bare vært dritt, det har vært litt morsomt også. Har ikke glemt hvordan det er å være lærer etter flere måneder uten jobb og har overrasket meg selv med å lære navnene på barna i rekordfart. En av barna sa også at jeg var en flink lærer og det var jo veldig hyggelig å høre.

Jeg passer min søsters hund Luna for tiden. Søster, typen og tantegullet mitt er i Bergen en liten tur og på mandag skal de til Stavanger for å treffe på lillebroren min. Har hatt henne her i nesten en uke nå og hun er veldig søt og snill. Ikke så artig å leke med henne da hun er sterk og slår med labbene og klorer meg opp. Småbiter gjør hun også. Vi finner alltids på noe å gjøre, leker jo med henne uansett og hun er glad i kos.

Noen folk liker ikke å ha hundene oppi møblene. Det respekterer jeg men er ikke en slik person. Har hatt Luna opp i min seng og det har vært fint med en hund i senga igjen. Savner Nusse veldig.
Første natten jeg hadde Luna på rommet mitt var hun først i senga, gjemte seg deretter under senga før hun endte opp i senga igjen. Natt til lørdag lå hun i senga hele natten og da jeg snudde meg lå hun plutselig med hodet sitt på min pute! Fikk servert en våt snute i halskroken min og vi hadde det koselig før vi sto opp.

Første dagen Luna var her letet hun mye etter Nusse. Lukten av Nusse henger nok enda igjen, særlig på lekene. De to gikk ikke helt overens, var mye bråk på gulvet med de men de klarte også å leke sammen og ha hverandre som selskap når de hadde funnet ut hvem som vant kampene om makt. De brukte også å dele på maten. De stjal gjerne hverandres tørrfôr og spiste av glede.
Tror alle savner Nusse, både oss og Luna. Huset er så stille uten hund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D