fredag, september 21

Første vikartime

Track: Kråkesølv – Den som vingla

Klokken 07.27 ble jeg oppringt av selveste rektor. Hun lurte på om jeg kunne være vikar i dag. Så klart sa jeg ja! Nevnte for henne en avtale jeg allerede hadde i dag og det gjorde ingenting, den skulle jeg bare dra på. Det er alltid flere i klasserommet pga ulike elevers behov så da jeg dro bort en time gjorde det ingenting. Likevel må man være såpass mange nettopp pga elevene. Den klassen har jeg vært i før men ikke på denne måten så fikk lært meg litt andre rutiner også. Siden det er fredag ble det litt tid til kos som tegning og spill mot slutten av dagen (selvsagt etter å ha jobbet iherdig med skolearbeid) og fikk med meg to tegninger av kaniner som jeg nå har hengt opp på kontorplassen min.

Avtalen jeg hadde var en time hos frisøren. Denne gangen en hodebunnmassasje med hårkur og styling. Egentlig så har jeg jo fri på fredager så sånn sett var det rart å være på jobb på en fredag.
Hadde litt dårlig samvittighet for denne avtalen men en annen lærer sa at det var ikke noe jeg trengte å tenke på, tross alt, hadde jo egentlig fri denne dagen og når man lager seg avtaler må man ta det når man har tid og mulighet. Dro fra jobb med kjedelig hår og kom tilbake med krøller. Ei jente i klassen sa "har du rukket det der på såååå kort tid?". Morsomt med krøller. Vil ha krøller hver dag!

Har fått kommoden fra helvete til å stå rolig på samme plass uten å falle fra hverandre så må vel si meg fornøyd med det. En kommode med alt for mange deler og skruer og meget utfordrende når man gjorde omtrent alt alene. Var et par skruer jeg ikke tok høyde for som svigerbror kom og hjalp meg med. Var så irritert at jeg glemte å sjekke under topp-delen. Resten er mitt verk. Nå står ei lampe på toppen og plasseringen er perfekt. Skal ha klær i den siden jeg har brukt så mye skap-plass til mine ting i mangel på bod. I løpet av helga er planen det at det kommer til å se litt mer ryddigere på kjøkkenet også. Har latt ei eske stå på fryseren så lenge nå at det er på tide å ta det før den fryser fast. Vasket inni fryseren i dag også. Føler meg som en skikkelig husmor eller noe for jeg har også støvsuget, ryddet litt og tatt ut all søppel. Ikke verst på en fredag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D