onsdag, desember 19

Tid som har vært, hvor blir den av?

Track: Damp med Smack.

Ofte er det slik at man tenker på hvor mye tid man har, gjerne i forbindelse med gjøremål.
Jeg har skrevet om tid før, bare ikke på denne måten.
Jeg mener, jeg bruker jo faktisk tid på å oppdatere og skrive i bloggen min. Bruker tid på ting hele tiden. På tanker. På alt mulig.
Noen ting man bruker tid på, blir bra. Logisk at andre ting da blir dårlige.
Det å høste goder av å bruke tid på noe bra er veldig fint.

Når jeg dusjet meg i morges, brukte jeg tid på å tenke på hva jeg kunne skrive i bloggen. Tenkte på det med tid altså. Liksom, bare det å bruke tid på å tenke om tid. Det er litt merkelig syns jeg. Har også tenkt litt på tiden generelt nå som det er mørketid og man gjerne vil sove litt lengre. Latt meg selv tenke at jeg kan sove i 3 minutter til. Og enda 3 minutter. Er en sammenheng med at alarmen på mobilen min er satt på slumre-modus i 3 minutter. Hvorfor akkurat 3 minutter vet jeg ikke helt, men mulig jeg har tenkt at 2 minutter er for lite og 5 minutter for mye. Begge har blitt prøvd ut.
Hvor blir det av all tiden man bruker? Klart, etter noen sekunder er jo ting fortid, for tiden er jo allerede brukt. Kanskje det heller burde hett brukttid istedenfor fortid? Man har jo faktisk brukt opp den tiden. Ordet fremtid skjønner jeg, og den fungerer fint som den er. Det er jo tid som kommer lengre frem.

På filmer har de allerede funnet opp tidsmaskiner. I virkeligheten funker de ikke (som man vet om...). Tenkte litt på det med at når noen reiser tilbake i tid, blir det da gjenbruk av tiden? Eller får de den tiden helt på nytt, akkurat som den tiden de allerede har brukt egentlig ikke er brukt i det hele tatt? Selvsagt, om tidsmaskiner hadde funket i r.l.

Og alt dette tenkte jeg på når jeg dusjet, og faktisk brukte lang tid på det.

1 kommentar:

  1. herlig å lese innlegget ditt, det temaet traff meg rett i hjertet. aboslutt..

    SvarSlett

Takk for din kommentar:)

Spørsmål du måtte stille eller respons på din kommentar besvares her på min blogg under det innlegget du kommenterer. Bare sånn at du vet det:) Velkommen tilbake! :D